2015 m. liepos 9 d., ketvirtadienis

Kelionė į Symi salą

Šiandie skubu pasidalinti nuotraukomis iš kelionės į Symi salą, man tokios gatvelės, baltos spalvos namukai su dangiškos spalvos stogais, jūra ir saulė patinka be galo, todėl rekomenduiju būtinai apsilankyti...

Mes savo kelionę pirkome iš TezTour, kainavo 59$, viską tą patį galima pamatyti perkant tą pačią kelionę mieste, ten kainos vos 25$. Manau jaučiamas skirtumas. Juk laivas tas pats, gidas - rusų, o be tragiškų pietų, kur žadėjo šviežią žuvį, o gavome neskanią keptą vištieną su ryžių ir bulvių garnyru, galima ir apsieiti. Už tą pinigų skirtumą galima skaniai pavalgyt restorane krevečių, išgerti alaus ir gerai atsipalaiduoti. Man nesmagu rašyti, tačiau patarimas TezTour kompanijai - jeigu nemoki normaliai organizuoti kelionės, geriau nesiimk, o jeigu jau pasiėmei pinigus, tada daryk normaliai. Matėme kaip vokiečius vežė su autobusiukais su kodicioneriais per salą į ekskursiją, o mes turėjome laisvo laiko net 3 valandas. Ką ten galima daryti taip ilgai be gido, neįsivaizduoju.

Ekskursijos aprašymas:

Mažutėlė Simi sala (priklausanti tam pačiam Dodekaneso salynui kaip ir Rodas), nutolusi į šiaurę nuo Rodo salos apie 41 km. Tolumoje pasirodžiusi Simi sala iš karto užburia ryškiaspalvių namukų mozaika, kuri atsispindi skaidriuose Egėjo jūros vandenyse. Labai tapybiškas peizažas! Nepakartojami vaizdai lydi ir vaikštinėjant po Simi miestelį, o viena iš įspūdingesnių panoramų į jūrą atsiveria nuo arkangelo Mykolo cerkvės.
Atplauksime į Simi uostą – puikiai išlaikiusį elegantišką XIX amžiaus įvaizdį. Pasigrožėkite Jus pasitinkančiais neoklasicistiniais namukų fasadais, kylančiais kalno šlaitu į viršų. Saloje Jūsų lauks ekskursija po salą, kurioje aplankysite ant aukštos pakrantės stovintį baltutėlį Panormitis vienuolyną, kurio tarnautojai visus lankytojus pasveikina varpų skambesiu, pamatysite stebuklingąją arkangelo Mykolo ikoną, kuri Jūsų dvasią pripildys šviesos. Vėliau keliausite į Simi salos sostinę Yialos, kuri dėl įvairiomis spalvomis išdažytų mažų namelių panaši į vaikiškos pasakos iliustraciją. Pasivaikščiosite krantine, siauromis gatvelėmis, vienoje iš tavernų paragausite šviežios žuvies. Šios vietos lankymas nepaliks Jūsų abejingų.

Plaukiame į Symi salą su labai dideliu laivu, bilietus į šį laivą galima nusipirkti mieste, taip pat čia dar kelios ekskursijos. Laivas turi kelias palubes. Viršutinė - kas nori pasideginti, vidurinė - nuo saulės apsaugo plastikinis stogas ir apatinė- ten nesijaučia karščio, yra kavinė su kavos ir gaiviais gėrimais.

Plaukiame apie  dvi valandas, vaizdai nesikeičia... jūra ir uolos.

Atvykstame į Panormitis vienuolyną... Vaizdai nerealūs, kiekvieną laivą salą pasitinka varpo skambesiu.... Čia be vienuolyno vos kelios gatvės ir viena kavinė, tačiau vienuolynas tikrai vertas dėmesio. savaime suprantama, viduje forografuoti negalima, gaila, ten be galo gražu.

Po 40 minučių atplaukiame iki Yalos miestelio, aš specialiai nufilmavau video, nes nuotraukos negali perduoti viso grožio...

Šnekant apie restoranus ir kavines, čia jų labai daug, tik kainos žymiai aukštesnės. Alus 4 EUR, Kava 2,5 EUR, Jūros gėrybės 18-20 eur, Jūros gėrybių sriuba 8-12 EUR. Patiekalų kokybė labai gera, atrodo tikrai fantastiškai. Kol mes sėdėjome prie staliuko ir gurkšnojome alų (po vištienos nesinorėjo nieko), matėme ką užsakinėjo kiti restorano svečiai. Pliusas - čia visi šneka angliškai be jokių problemų.

Kavinės atrodo labai gražiai ir jaukiai...

Symi sala garsėja savo natūraliomis kempinėmis. Iš žadamų ekskursijų, mus nuvedė į kempinių parduotuvę, kur kainos švelniai tariant, labai aukštos. Kur matyta kempinė už 20-40 EUR, tai pat buvome kailinių ir odos salone. Manau tokios ekskursijos nieko nevertos, nes informacijos nulis, o tau bando parduoti prekes trigubai brangiau. Po po buvo pietus, apie kurias jau pasakojau, ir laisvas laikas. Graikijoje oras ženkliai skiriasi nuo Lietuvos oro, ir jeigu ten apie trisdešimt laipsnių, ten galima mirti. Mes išvaikščiojom apie dvi valandas ir grįžome į laivą. Manau visiškai neįdomu sumokėjus tokius didelius pinigus likti be ekskursijų ir vaikščioti patiems be gido. Daugiau kokios klaidos aš nepadarysiu, jeigu grįšiu dar į salą, Rodos Uostamiestyje galima nusipirkti visas keliones, taip pat ir keliones į kitas salas, o iki Marmariso (Turkijos čia labai netoli), todėl aš jau svajoju kaip grįšiu atgal.

Viena reikšmiškai - SYMI sala nuostabi vieta, tačiau rekomenduoju kelionę pirkti mieste, taip sutaupysite pinigų, o kelionės kokybės bus ta pati.