Vakar man teko dalyvauti labai įdomioje prezentacijoje: Eurovaistinė nusprendė išsiaiškinti gražiosios lyties atstovių dažymosi tikslą ir kosmetikos pasirinkimą. Aš visiškai sutinku, kad dažniausiai jaunos merginos pasirenka sau netinkančius produktus ir dažosi per daug, per stipriai ir neskoningai. Užvakar važiavau autobusu iki centro, prie manęs stovėjo visiškai jauna mergina, bet prisidažiusi taip stipriai, kad net baisu. Aš tikrai už gražų ir skoningą makiažą, tačiau makiažas turi tikti Jums, pagražinti ir paryškinti jūsų veido bruožus, turi būti naudojama geros kokybės kosmetika. Aš ilgai stovėjau, bet taip ir neišdrįsau pasakyti savo nuomonės, o gal reikėjo?
Aš pripažįstu, kad darau makiažus pastoviai, bet juk čia mano užsiėmimo specifika, tačiau jeigu yra laisvoji nuo blogginimo diena (o kartais net būna taip), stengiuosi daugiau dėmesio skirti savo odai. Aplamai, rekomenduoju daugiau rūpintis savo oda. O atsisakyti makiažo priemonių mėnesiui? Tikrai ne, bet juk galime naudoti vietoje kreminės pudros, makiažo pagrindo, birios ir fiksuojančios pudros tiesiog BB kremą. Sutinku, BB kremai būna skirtingi, kokie geri, rekomenduoju rinktis tik pagal savo odos tipą ir poreikius, skaityti sudėtį ir įvertinti atsiliepimus. Taip pat šnekant apie veido priežiūrą negalime pamiršti apie tinkamą mitybą ir sportą, išsireiškimas "Viskas ką aš valgu, puikiai matosi ant mano veido" tiesiai į 10-ką. Na, o kas svarbiausiai, mes kažkodėl neprašome specialistų pagalvos: kosmetikos konsultatntų, vaistinkų ir grožio specialistų? Tikriausiai dar bijome, tačiau rekomenduoju visada pasikonsultuoti arba paprašyti norimos kosmetikos priemonės mėginuką. Na o dabar visas tyrimas, rezultatas ir skaičiai. man jie buvo tikrai labai įdomūs.
Makiažas – kasdienis moterų grožio palydovas. Net 6 iš 10
Lietuvos moterų dekoratyvinę kosmetiką naudoja kasdien ar bent kelis kartus per
savaitę. O makiažas joms padeda labiau mylėti save. 4 iš 10 moterų sako, kad dažosi,
jog patiktų sau, parodė „Eurovaistinės“ inicijuotas Lietuvos moterų dekoratyvinės
kosmetikos priemonių naudojimo įpročių tyrimas.
„Vis dažniau
kalbama apie natūralų grožį, visgi visuomenėje suformuotas grožio kultas
neatsiejamas nuo dekoratyvinės kosmetikos. Tyrimu siekėme išsiaiškinti, kiek ir
kodėl dekoratyvinės kosmetikos naudoja Lietuvos moterys. Tyrimas parodė, kad
daugiau kaip pusė moterų dažosi kone kasdien. O makiažas joms – priemonė
patikti sau,“ – teigia „Eurovaistinės“ vaistinininkė ir odos priežiūros
ekspertė Roberta Janulytė.
Makiažas – priemonė labiau mylėti save
Tyrimas parodė, kad
beveik pusė moterų (39 proc.) dekoratyvinę kosmetiką naudoja norėdamos patikti
sau, 32 proc. atsakiusiųjų ji padeda susikurti norimą įvaizdį. Kad patiktų
aplinkiniams, dažosi 16 proc. moterų, o 14 proc. moterų nurodė, kad makiažo
reikalauja aplinka, visuomenės normos.
Makiažas pakelti
savivertę ir pamilti save dažniau padeda 18 – 35 m. merginoms ir moterims. Beveik kas antra
tokio amžiaus moteris (45 proc. 18
– 25 m. ir 42 proc. 26 – 35 m.) labiau patenkinta savimi,
kai pasidažo. Kad patiktų aplinkiniams, dažniau dažosi brandaus amžiaus moterys
(20 proc. 56 m. ir vyresnių).
„Oda – pats
didžiausias mūsų organas, kurio išvaizda
atspindi bendrą organizmo būklę. Lygi, skaisti, elastinga ir švytinti oda
yra moterų siekiamybė, tačiau užuot dėmesį skyrusios tinkamai jos priežiūrai,
iš tyrimo rezultatų matome, kad moterys į pagalbą pasitelkia dekoratyvinę
kosmetiką. Graži moteris yra ta, kuri, rūpindamasi savo sveikata, turi sveiką
ir skaisčią odą, žvilgančiais plaukus. Tada ir dekoratyvinės kosmetikos užtenka
tik ypatingoms progoms,“ – sako „Eurovaistinės“ odos priežiūros ekspertė.
Psichologė Aistė
Jasaitytė-Čeburiak teigia, kad tyrimo rezultatai parodo, jog didelė dalis
moterų viduje nesijaučia gražios ir moteriškos, todėl tai kompensuoja makiažo
sluoksniu.
„Moters grožis
pirmiausia turėtų kilti iš vidaus, o makiažas turėtų tapti priemone išreikšti
save, susikurti savo individualų įvaizdį. Jeigu kosmetika tampa priemone
susikurti išorinį grožį, tai rodo, kad viduje moteris nesijaučia pakankamai
moteriška. Tai gali lemti įvairios priežastys. Stiprią įtaką moters savivertei
daro aplinka. Mados ir grožio industrijos skleidžiama žinia, kad tik
pasidažiusi moteris yra graži, sėkminga ir mylima, be abejo, lemia dalies
moterų nepasitikėjimą savo natūraliu grožiu. Nepasidažiusi moteris gali
nesijausti graži ir todėl, kad jai augant ir bręstant mergaitė stokojo tėvų
pripažinimo. Linkėčiau moterims labiau įsiklausyti į save ir neabejoti –
vidinis grožis atsispindės ir išorėje,“ – teigia psichologė A.
Jasaitytė-Čeburiak.
Jaunos merginos ir moterys – nė dienos be makiažo
Tyrimas parodė, kad
kasdien dekoratyvinę kosmetiką naudoja 37 proc. moterų, o dar 26 proc. – kelis
kartus per savaitę. Visai nenaudojančios dekoratyvinės kosmetikos nurodė 16
proc. moterų. Tik ypatingomis progomis pasidažo penktadalis moterų (21 proc.).
„Eurovaistinės”
tyrimas atskleidė, kad dažniausiai dekoratyvinę kosmetiką naudoja jaunos, 18 –
25 m. aukštąjį išsilavinimą turinčios ir didmiestyje gyvenančios merginos ir
moterys. 6 iš 10 šio amžiaus moterų (59 proc.) dažosi kasdien. 46 – 55 m.
grupėje kasdien nurodė dekoratyvinę kosmetiką naudojančios 33 proc. moterų, o tarp
vyresnių nei 56 m. kasdien dažosi tik kas dešimta (11 proc.). Visai dekoratyvinės
kosmetikos nenaudojančios daugiausiai nurodė brandaus amžiaus (56 m. ir
vyresnės) moterys – 47 proc.
Dekoratyvinę kosmetiką renkasi pagal prekės ženklą ir
odos tipą
„Eurovaistinės“
tyrimas parodė, kad tik trečdalis moterų (31 proc.) dekoratyvinę kosmetiką
renkasi pagal savo odos tipą, o net 28 proc. pagal prekės ženklą. Su
specialistu, galinčiu patarti, kaip išsirinkti tinkamiausią priemonę, tariasi
tik 15 proc. moterų. Nedidelė ir draugių bei kainos įtaka – tik po 12 proc. moterų nurodė
dekoratyvinę kosmetiką pasirenkančios pagal rekomendacijas ar kainą. Reklama
sprendimą lemia tik 2 proc. apklaustųjų.
Prekės ženklu dažniau
kliaujasi 18-25 m. moterys (38 proc.), o į savo odos tipą dažniau atsižvelgia brandesnio
amžiaus moterys – 43 proc. 45 - 55 m. ir 52 proc. 56 m. ir vyresnių moterų.
Reprezentatyvią
apklausą „Spinter tyrimai“ atliko 2015
m. balandžio 17-25
d. Apklausta 541 moteris iš visos Lietuvos.
„Mėnuo be makiažo“
Atsižvelgdama į
tyrimo rezultatus, „Eurovaistinė“ ragina moteris labiau rūpintis savo natūraliu
grožiu, odos būkle ir sveika gyvensena bei gegužės mėnesį skelbia „Mėnesiu be
makiažo“
„Dekoratyvinės
kosmetikos sudėtyje yra gausu cheminių medžiagų - parafino aliejaus, parabenų,
silikatų ir silikono darinių, kurių kasdienis naudojimas ne tik sutrikdo
natūralias odos kvėpavimo, šalinimo ir regeneracijos funkcijas, bet ilgainiui
gali išprovokuoti rimtas dermatologines ligas. Situaciją dar pablogina, jei
moteris su makiažu praleidžia visą dieną - mes nuolat judame, daugelis po darbo
dar skuba ir į treniruotę ir pamiršta makiažą nusivalyti. Tuomet mūsų oda tampa
tarsi kempinė, kuri sugeria visas dekoratyvinėje kosmetikoje esančias
medžiagas. Tinkamai kasdien prižiūrint
odą - prausiant, valant, drėkinant, maitinant ir saugant nuo žalingo aplinkos
poveikio, galima džiaugtis savo natūraliu odos grožiu, kuriam paryškinti
visiškai pakanka toninio BB kremo ar mineralinės pudros,“ – pataria Roberta Janulytė.
Taip pat moterys
kviečiamos prisijungti prie iniciatyvos „Bėgimas
be makiažo“. Gegužės 10 d. vyksiančiame EUROVAISTINĖS Trakų pusmaratonyje
moterys raginamos prieš bėgimą nesidažyti ir taip parodyti, kad ir be makiažo
moteris yra graži. Iniciatyvą „Bėgimas be makiažo“ palaiko ir žinomos moterys: psichologė
Aistė Jasaitytė-Čeburiak, aktorė Jūratė Vilūnaitė ir maratonininkė, Londono
olimpiados dalyvė Diana Lobačevskė.
„Savo grožiu ir oda
rūpinuosi, retkarčiais naudoju ir dekoratyvinę kosmetiką, bet makiažas ir
maratonas man – du nesuderinami dalykai. Vien pagalvojus apie pilantį prakaitą ir
per odos poras išeinančias druskas, nekyla net minties veido odą dar apsunkinti
dekoratyvinės kosmetikos priemonėmis.
Varžybose turi puošti pasiektas rezultatas, o ne raudonas lūpdažis. Visoms
aktyvioms ir bėgiojančioms moterims patariu prieš bėgimą daugiau dėmesio skirti
apšilimui ir raumenų tempimui, o ne blakstienų ar lūpų dažymui,“ – patarimais
dalijasi maratonininkė D. Lobačevskė.
EUTOVAISTINĖS Trakų
pusmaratonio metu moterys galės nemokamai moderniu aparatu išsitirti savo odos
būklę ir sužinoti, kokios priemonės joms labiausiai tinka.
Apibendrinat noriu pasakyti, mielos merginos ir moterys, noriu paraginti Jus nors neatsisakyti kosmetikos priemonių (puikiai suprantu, kas dažosi kiekvieną dieną puikiai tai supranta, atsisakyti labai sunku, šiandien graži, o rytoj ir veido tonas nelygus, ir blakstienos ne tokios ilgos, ir lūpos ne tokios sodrios spalvos), bet daugiau dėmesio skirti veido odos priežiūrai, rinktis tik geros kokybės, jums tinkančius kosmetikos produktus. Aš prisimenu man mama sakydavo, na ir kas, kad veido kremas man nelabai tinka, išmesti gaila. Pasakysiu tiesiai, geriau išmesti, nueiti iki parduotuvės, paprašyti mėginukų ir išsiaiškinti, kokių priemonių reikia būtent Jums. Taip pat neužmirštame apie sportą ir sveiką maistą, juk vasara ne už kalnų. Būkime gražios ir sveikos.
Apibendrinat noriu pasakyti, mielos merginos ir moterys, noriu paraginti Jus nors neatsisakyti kosmetikos priemonių (puikiai suprantu, kas dažosi kiekvieną dieną puikiai tai supranta, atsisakyti labai sunku, šiandien graži, o rytoj ir veido tonas nelygus, ir blakstienos ne tokios ilgos, ir lūpos ne tokios sodrios spalvos), bet daugiau dėmesio skirti veido odos priežiūrai, rinktis tik geros kokybės, jums tinkančius kosmetikos produktus. Aš prisimenu man mama sakydavo, na ir kas, kad veido kremas man nelabai tinka, išmesti gaila. Pasakysiu tiesiai, geriau išmesti, nueiti iki parduotuvės, paprašyti mėginukų ir išsiaiškinti, kokių priemonių reikia būtent Jums. Taip pat neužmirštame apie sportą ir sveiką maistą, juk vasara ne už kalnų. Būkime gražios ir sveikos.
Labai geras įrašas Aliona :) Ačiū :)
AtsakytiPanaikintiAš irgi visiems visada sakau - pirma priežiūra, o tada dekoras :)
Labai malonu, kad patiko ir nuomonės sutampa.
PanaikintiRenginys iš tiesų buvo be galo gražus :)
AtsakytiPanaikinti